Tirsdags træning

Tirsdagstræning

Find tider og startsteder på aktivitetskalenderen under Aktiviteter.

 

Ved tirsdagstræningen i sommerhalvåret kan du typisk løbe en orienteringsbane i skoven, hvor du kan træne din orienteringsteknik, eller bare få en god tur i skoven.

 

Tirsdagstræningen er for alle i klubben - både børn, unge og voksne. Man kan løbe alene eller sammen med en anden. Er du ny, så tilbyder vi gerne, at en erfaren skygger dig på de første træninger.

Det er Mette Filskov og Tine Demandt, der står for planlægningen af tirsdagstræningen.

Fælles instruktion kl. 17.15

I sommerhalvåret er der instruktion for børn, unge og voksne i klubben, som gerne vil blive bedre til orienteringsløb. Instruktionen er et tilbud, som varer ca. 10 minutter og er niveauopdelt. Myndighedernes corona-retningslinjer for udendørs idræt vil blive fulgt.

Her vil være en kort gennemgang af et teknisk element, som du kan øve efterfølgende på den valgte bane. For de yngste løbere kan instruktionen fx. være kombineret med en lille øvelse/ o-relateret leg.

Begyndere/børn i alderen 5-9 år (eller andre, der har behov for en skygge) skal selv tage en voksen med til at hjælpe undervejs.

André Gautier og Henriette Baun Gautier står for instruktionen. Ved spørgsmål, så skriv endelig her.

Byorientering

Enkelte tirsdagstræninger foregår i bynære omgivelser, hvor vi øver os i disciplinen Sprint.

I marts og oktober træner vi typisk disciplinen Natløb. Klubben råder over enkelte pandelamper til Natløb, som kan lånes af klubbens løbere. 

Baner

Til tirsdagstræning er der fem orienteringsbaner: Grøn, Hvid, Gul og Sort (kort og lang). 
Erfarne løbere udfordrer vi gerne med ekstra svære momenter på sort bane, hvis der er ønsker om dette.

 

Vi løber typisk i skovene omkring Sorø og Slagelse, men et par gange i løbet af sæsonen bliver vi inviteret til Herlufsholms træninger omkring Næstved.

Grøn - Begynder bane, ca. 2-2,5 km

For nybegynderen, og dem der kun vil løbe på sti.

Hvid - Let bane, ca. 3-4 km

For løbere der gerne vil prøve at løbe lidt uden for stierne.

Gul - Mellemsvær bane, ca. 4-5 km

For dem der gerne vil prøve kræfter med lidt mere udfordrende o-løb.

Sort - Svær bane, ca. 5-8 km

For den erfarne og trænede o-løber, der gerne vil udfordres.

Please reload

Mail til WebMaster
Mail til WebMaster
Mail til WebMaster
Til forsiden
Til forsiden
Til forsiden
Til toppen
Til toppen
Til toppen